Maggie och jag på Sjökrogen

Sista kvällen Maggie var här, gick vi till Sjökrogen för att äta. Har man en sådan bra restaurang alldeles i närheten, vore det dumt att inte utnyttja det.
 
 
Vi valde att sitta ute, för trots regnvarning var det väldigt skönt ute och absolut inget regn.
 
 
Efter man har beställt får man alltid in ett fat med ett par sorters bröd och något slags preparerat smör med saltflingor på.
 
 
Själv preparerade jag mitt vatten med lime och jordgubbe - estetiskt tilltalande.
 
 
Eftersom det var Maggies första besök på Sjökrogen tittade hon runt åt alla håll och upptäckte en bröllopsfest uppe vid huvudbyggnaden.
 
 
Ute på sjön knattrade en vattenskoter
 
 
Sedan fick vi in maten och då var vårt fokus det goda vi just fått på bordet.
 
Jag valde Boeuf Bourguignon och Maggie hängmörad entrecote. Det är extra tacksamt att blogga om mat när den är så här estetiskt tilltalande.
 
 
När jag fotograferar som mest, tar även Maggie upp sin telefon och gör samma sak. Blogg också, skulle kärestan ha utbrustit, det gör han ofta när jag mitt i allt, vad det nu är, plötsligt måste fota det jag har framför mig.
 
 
Mätta och belåtna delade vi på notan, tackade för oss och påbörjade promenaden hemåt. Då fick jag se en nummerplåt som lockade mig för mycket för att bara passera.
 
JAMES BOND hade varit på bröllopet, eller..... kanske inte?
 
 
Skrattande åt den nummerplåten började vi gå igen, när jag fick syn på nästa. Hade gynekologen också varit med....???
 
 
Sedan tyckte Maggie att hon fått nog av skyltar, ända tills den här dök upp och här stod hon ett tag och funderade på vad det var som var förbjudet för hundar! Att campa kanske?
 
 
Det fanns dock en självklar skylt och vi utgick från att den var på brudparet.
 
 
Inte lider livet långt ute på landet brist på upplevelser! Här händer hur mycket som helst om man bara är med lite.

Kommentarer
Postat av: Inga M

Mysigt besök! Vem i all världen tror att det är stillsamt och händelselöst på landet????? Ha ha.....!

2013-08-25 @ 04:16:07
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Mia

Hos Katrineholm hade jag gärna suttit med er. Stället ser både mysigt ut och maten ser jätteläcker ut! Vad mer kan man begära? Jo, kanske en god dryck till och det tror jag att ni fick.

En av mina vänner har också en registreringsskylt med JAG men helt andra siffror förstås! Kul skyltar.. och kul reflektioner!

2013-08-29 @ 12:10:38
URL: http://miatankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0