YES, YES, YES, YES, YES!!!!!

Nej, nej, jag har inte fått betalt för att göra reklam för diskmedlet Yes, absolut inte. Inte att göra det gratis heller. Jag blev bara så otroligt GLAD när vi var på vår fantastiska närbutik inne i "tätorten".
 
Jag syftar på ICA nära, Stora Mellösa.
 
 
Den har olika namn beroende på vem man pratar med. De som har bott riktigt länge säger Olle Sundhs. Våra vitvaror var inköpta hos just Olle Sunds och vårt hus är byggt 1980.
De som inte bott riktigt lika länge säger Medins och det säger vi också ibland, bara för att det känns så roligt och ibland går det av bara farten. Pratar jag med någon som säger Medins, halkar jag lätt in i det också, men för oss är det oftast ICA.
 
Dagens besök för inköp av mjölk och grönsaker gav mig ett LYCKORUS av stora mått. Ett mycket kärt återseende mötte mig i butiken.
 
Eftersom jag håller på att, så att säga, sockrar av mig efter julens alla kakor och gotter som tack och lov nästan är slut nu, tittar jag inte så noga på godishyllan. Jag har inte så stort sug längre. Idag var det något inre som drev mig och min blick fastnade på Marabous stora pall med choklad.
 
 
Inga problem att tänka bort choklad tills jag insåg att jag sett något speciellt, men vad????? Tittar igen.
 
 
Det var då dagens rubrik kom till!   YES, YES, YES, YES, YES!!!!!
 
De är här igen, som jag har saknat dem och nu finns de åter. Måtte det inte vara "limited edition" denna gång.
 
Om vi köpte en??? NEJ, det gjorde vi inte ! Vi köpte två!
 
 
Jag tror jag har lite "Ligg och lästid med choklad bredvid" just nu! Fint rim blev det också.
 

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Ha-Ha!

Det bästa man kan göra med frestelser är att falla för dem - eller hur det nu är man brukar säga!? ;-)

Jag är inte så förtjust i lakrits, så den där varianten hade jag nog faktiskt kunnat motstå. :-)

2013-02-09 @ 16:32:50
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: Musikanta

Tur att jag inte gillar saltlakrits och tur att jag inte var och handlade i din butik, då hade denna dag varit en förlorad dag...

2013-02-09 @ 17:55:48
URL: http://www.Musikanta.blogspot.se
Postat av: Ingrid

Jag älskar lakrits, men just den här chokladen har jag aldrig testat. Jag måste kolla upp nästa gång jag kommer till ICA, den kanske finns i Klintehamn också.

Annars är jag inte mycket för mjölkchoklad, jo Frukt och Mandel går an.

Nu är det dags för kudden!
Kram, Ingrid

2013-02-09 @ 22:55:17
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Inga M

Men det var väl väldigt lite! Att köpa två menar jag! Om du verkligen gillar.

Svar: Jag var inte ensam på affären, mannen var med och då kan jag inte häva mig ut i excesser. Jag hade gärna köpt flera, det är bara ½ kvar idag....
Leontina

2013-02-09 @ 23:32:18
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: AnnaKK

Svar: Ha-Ha! TACK!! :-) Och, nädå - ingen saltlakrits så långt ögat nådde. Däremot fick jag en ask choklad som jag misstänker att jag inte tål (är allergisk mot nötter). Får väl testa lite försiktigt nån dag - eller rätt och slätt bjuda bort pralinerna vid något lämpligt tillfälle! :-D

Ha en fin söndag!!! :-)

2013-02-10 @ 09:06:23
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: anne

ÅH!!!!!

TUR att jag ännu inte sett det, jag hade köpt hela lastpallen!

2013-02-16 @ 16:17:49
URL: http://annnne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0