Födelsedagspresent

Kärestan brukar inte vara ute i så värst god tid när det gäller julklappar. Trots att han vet att julafton kommer på samma datum år efter år, så väntar han till sista veckan/dagarna innan det är dags.
 
Ännu konstigare tycker jag ju att det är, eftersom jag jular hela året. Jag har redan två klappar färdiga för julafton i år och det är ingenting jag finner det minsta konstigt. Råkar jag springa på den ulitamata gåvan till söstra mi, eller någon annnan, så köper jag det så klart, slår in i julpapper och markerar vad det är, så jag vet när det blir dags att rimma.
 
Nu har i alla fall kärstan slagit mig med häpnad, för idag har vi varit och köpt hans födelsedagspresent till mig och jag fyller inte förrän i andra hälften av april.
 
Inte nog med det, han tog med mig till affären och så fick jag välja nästan helt fritt.
 
 
En sprillans ny Skeppshult!
 
Nu bor vi på landet och då ska det vara en rejäl cykel. Det var ett evigt strugglande i somras när vi cyklade på skogsstigarna, han med sin mountainbike och jag med min smalhjuliga stadscykel. Den har jag desstuom haft sedan jag flyttade till Örebro förra gången och det var 1975. Dags för en ny, tyckte min käre man och nu har jag en.
 
Just nu står den på uterummet, men så fort det blir barmark ska här cyklas. Vad gör det att jag inte fyller än på 3½ månad , tycker givaren.
 
 
OBS: Den är inte fullt så tomteröd som på bilden, det är ett skämt från blixten!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Så roligt med en ny cykel!
Nu får vi hoppas att snö och is försvinner så att du får använda den, inte kan du vänta till våren.

Jag jobbade i Klintehamn i fem år och då fick jag en cykel i julklapp av Åke, det måste ha varit 1988 och den cykeln har jag ännu kvar. Men jag cyklar ogärna, för jag känner mig lite osäker och är så himla rätt att jag ska cykla omkull.

Från Stenstugu till Klintehamn är det bara lite drygt 3 km, så jag cyklade ner på morgnarna och hem på lunchen och sen tog jag bilen på efermiddagen. Då fick Åke ha bilen på förmiddagen och jag kunde åka och handla efter jobbet.

Visst var den där toan hemsk? Jag har skickat ett mail med bilden till Region Gotland och bett dem åtgärda snusket.

Kram, Ingrid

2013-01-03 @ 18:41:38
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Herta

Men vad kul. Skall vi säga Grattis redan nu eller kan vi ta det senare i vår? En Skeppshult är ju lite utöver det vanliga så det blir nog många fina cykelturer.

2013-01-03 @ 19:29:53
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se
Postat av: Inga Magnusson

Grattis till en fin cykel! Gubben har en Skeppshult så jag vet vad den kostar. Får väl passa på att gratulera till valet man som är så generös. Kan nog inte påminna mig att jag har fått presenter av min gubbe i den prisklassen! Du kommer att få många trevliga turer med den cykeln, ni bor ju himla cykelvänligt, om man säger så!

2013-01-05 @ 12:31:21
URL: http://Inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0