Hemma bestämmer katten

Här går livet vidare som om ingenting har hänt. Katten Ahti lyckligt ovetande om lilla Otto, hon bodde där i hans hus för mindre än ett halvår sedan, men jag är övertygad om att hon inte hade reagerat som jag på hans ankomst.
 
Här har hon bott in sig ordentligt. Det känns som hon tar ett rum i taget i besittning och gör det till sitt. Hon har länge tyckt om rumssoffan, men företrädesvis ryggstöden, som gränsar till ett i mitt tycke, alldeles för varmt element.
 
Jag gillar inte för mycket inomhusvärme, men med jordvärmen och den pumpen vi har måste det visst stå på för fullt i nästan alla rum. Jag har nog inte lyssnat tillräckligt på den förklaringen när jag klagat till kärestan över värmen här inne.
 
Tack och lov behöver jag inte ha på elementet i sovrummet, så jag har en fristad + att jag sover gott när det inte är varmt.
 
I början veckan som gått bytte Ahti plötsligt från ryggstödet till armstödet och då såg hon ganska knäpp ut där hon låg.
 
 
Att jag fotograferade bekom henne inte ett dugg, hon bara låg där och såg ut som hon höll sig fast!
 
Igår när vi skulle åka till stan och handla hittade jag henne på ett annat ställe.
 
Aja baja, lilla Ahti. Jag hade stått framför TV.n i vardagsrummet och strukit lite dukar, handdukar, örngott och gardiner. Jaaaaa! Jag vill ligga på strukna örngott, men lakan behöver bara sträckas och torkas. Kvar på strykbrädan låg de sista jag strukit.
 
 
Jag kan tänka mig att det luktade himmelskt fräscht och det bekom henne inte ett dugg den här gången heller att hon blev en bloggkatt!
 
 
Elefanttyget är en lampskärm till Ottos rum som hans mamma ville ha omklädd från vitt/svart till elefanter. Då får mormor sy, för hon har gjort det förut och gör det gärna. 
Det blev likadana gardiner och det ska bli roligt att se dem på plats. Kära dotter har en viss förkärlek för elefanter.

Kommentarer
Postat av: Inger

Men åh vilken mysig kissemiss..vad söt han är..
Jag gillar oxå att stå och stryka framför TV:n det är lite vilsamt...vad häftigt med elefantgardiner..
Det är jobbigt om det är för varmt inne tycker jag oxå. Jag sover bättre när det är svalare i sovrummet..men ska jag se TV vill jag inte frysa...
Bra när man kan sänka och höja...ha det gott i vinterkylan...kramen..

2013-01-27 @ 18:35:02
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Ingrid

Katter är ju såna. De intar våra hem och sen får vi vara glada att vi också får vara där.
Bilderna när hon ligger på armstödet är ju för härligt!!
Och att hon inte kunde motstå de där nystrukna dukarna är också typiskt katter. Mina var precis likadana. Rent och nytvättad är oemotståndligt för en katt.

Kram, Ingrid

2013-01-27 @ 18:55:20
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Herta

Strykbrädan är klokt nog lite högt placerad, för kisses skull.

2013-01-27 @ 19:31:52
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se
Postat av: Musikanta

Luktar förstås underbart med nystrukna örngott. Sen är det ju en bit från golvet så att man kan sova ifred...
Du får ta bild på gardinerna och lampskärmen när du sytt färdigt dem!
Kram

2013-01-27 @ 19:53:03
URL: http://www.Musikanta.blogspot.se
Postat av: Inga M

Katter verkar vilja ligga högt och ha överblick över sitt hem. Någonstans har jag läst att de med förkärlek placerar sig i currykryss, alltså såna punkter i rummet som är ohälsosamma för oss människor och som även hundar skyr. Men katter är ju lite tvärsom och ansågs väl en gång i tiden ha ett speciellt förbund med den lede.

2013-01-28 @ 16:42:35
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Ljuvliga bilder av kissen !
Och visst är det så att hemma bestämmer katten :-D
och de hittar de mest otroliga platser att sova på :-)
och ofta där man helst inte vill att de ska vara ;-)...de gör det säkert med flit ;-)
Kram

2013-01-29 @ 22:07:44
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0