Låtsas nyttig!!!

Jag är bra på att "göra om" lite, så det blir nyttigare än det är. 
 
Fisk är ju väldigt nyttigt, det har jag fått höra sen barnsben. Intelligent skulle man också bli om man åt det och inte var och inte är det svårt för mig, för jag älskar fisk. Jag tror inte det påverkat min intelligens, men kanske min fantasi, för jag kan fara iväg långt in i Fablernas värld, som kärestan kallar det när jag orerar i ord och text mellan varven.
 
Nu är jag på gång. Det handlar om fisk. Jag har varit "nyttig".
 
Jag vill ju vara det, äta kruska och frön, vara avsockrad, slippa hål i tänderna och lönnfetma - valken ovanför naveln, tvärs över. Den dök upp efter nyår, då hade jag sockrat på rätt så rejält. Nu sockrar jag av varje måndag, men hittills har det spruckit redan på tisdagen.
 
Den här veckan var inget undantag. Måndag rejäl mat på skolan, grov macka, ost, grönsaker, apelsin och te på kvällen. Tisdag, grönsaker i massor och en vegatarisk potatisgratäng med spenat och fetaost till mat på skolan.
 
Kvällen....... jag åt fisk!
 
Eller i alla fall nästan. Jag blundade lite för sanningen, sedan åt jag och njöt. Det var så himla gott........
 
 
 
...... och rejält "påsockrad blev jag än en gång". SUCK! Nu är sockersuget ett faktum igen! 

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Jag fick också höra när jag var barn att fisk var nyttigt och att man blev intelligent av den
men visst är fisk gott och jag äter det så ofta som möjligt.
sen om jag har blivit intelligentare vet jag inte ;-)
kram

2013-01-31 @ 22:17:50
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/
Postat av: Musikanta

Håller med dig om att fisk är väldigt nyttigt och dessutom gott. Om man ska försöka bli av med onödiga valkar måste man ha en järnhård disciplin, helst inte jobba eller gå bort.

För vem kan säga nej till en semla som är särskilt inhandlad för fikat på jobbet t.ex. Dessutom måste man se till att ha massor av varma kläder hemma eftersom man fryser väldigt när man bantar.

Jag har hållit på nu i tre veckor och endast gått ner ett ynka kilo, men jag vet att man måste härda ut i åtminstone ett halvår innan det ger varaktigt resultat. Börja igen på onsdagen, ge inte upp!

2013-02-01 @ 18:38:32
URL: http://www.Musikanta.blogspot.se
Postat av: Hörni!

Åhh den där är supergod! Och vanlig fisk är också gott. :)

Kul att få besök av dig igen! Hoppas allt är bra med dig. :)

2013-02-01 @ 22:55:47
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0