1-årsjubileum

Kärestan och jag firade 1-årsjubileum som husägare härom veckan. Jag ligger som bekant lite efter med bloggandet, så det är en dryg vecka sedan
 
Efter att några veckor tidigare ha gått till botten med frysboxen, för att inventera lagren långt ner, kom dessa i dagen. Då blev mitt menyförslag Hjälmarkräftor.
 
Frysbox är svårt och jag är inte van, för det här är mitt livs första. Dessa har vi letat efter flera gången och de fanns inte när jag inventerade senast, men nu passade de förträffligt.
 
Kröp de upp till ytan när det började närma sig 1-årsdagen?
 
Nej då, de låg inslagna i flera lager påsar och var helt omärkta och jag trodde det var lingon i lådan. Vilken HIMLA tur man kan ha ibland!
 
 
Vi dukade på uterummet och hade en riktig gourmetafton med lite ost och rostat bröd vid sidan om. En noggrann betraktare kanske kan se att kärestan unnade sig ett par OP också till 1-årsjubileét. Det ligger en kylklamp under dem och smöret i serveringsfatet.
Vår första egenodlade tomat delades också rättvist och fick vara med. För en grönsakshatare (fast det är vi definitivt inte) kanske detta är lagom mängd av grönsaker?
 
 
OP för mig är inte snaps, det är den modestil från 60-talet, då jag med flera gick klädda oftast i svartvitt, i olika utföranden och med kortkorta kjolar. 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vilket härligt fynd du gjorde i frysboxen!
Kräftor är ju hur gott som helst och en OP till sitter alltid bra.
Kram, Ingrid

2013-07-15 @ 15:19:56
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0