Katt på taket!

Nu när bästa Umekompisen farit, for det något tok i Ahti katten. Hon skulle nödvändigtvis uppåt i tillvaron. 
Som bekant har vi haft problem med vattnet och den gamla värmepumpen med "skal", står ute bredvid garaget för att så småningom monteras ner i mindre komponenter. Den är cirka 2 meter hög och ser ut som ett stort frysskåp på håll.
 
Jaja, tänkte jag, nog kan hon få sitta däruppe en stund och spana, så jag lyfte upp henne.
 
Det blev inte som jag hade tänkt mig. Hon hade siktet högre än så och vips hade hon hoppat vidare upp på garagetaket.
 
 
Väl där, var det väldigt nära till hustaket och det är ju ÄNNU HÖGRE! 
 
Så lätt det är när man är katt, att spatsera omkring på ett hustak.
 
 
Upp till nocken och kollade och nedanför gick jag med kameran och undrade som Kristin Luuk: "^Vart är vi på väg?"
 
Inte så intressant på framsidan, så det blev fortsatt utforskande mot andra kortsidan.
 
 
Jag började locka på henne, till slut tog jag i lite: "KOM NER NU AHTI! "
 
 
Inte ser hon ut som hon lyssnar direkt och det gjorde hon inte heller.
 
Nu blev det en tur över hela framsidan och hon kom fram igen vid TV-antennen.
 
 
Då var det något som lät och jag tänkte, måtte hon inte börja jaga så hon flyger rakt ut. Hon tog det dock lugnt och gick iväg med bestämda steg.
 
 
En sista koll och det var tydligen inget som intresserade
 
 
Sedan lyckades jag locka tillbaka henne till garagetaket, ner på pumpskåpet och själv stod jag på en stol bredvid och lyfte ner henne på marken.
 
Nu ligger hon helt utslagen och sover på min säng och jag tänker på Elizabeth Taylor - fast det var förstås inget tegeltak!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Vilka så kul bilder med kissen på taket :-)
men kan tänka mig det var skönt när hon kom ner igen..
kram

2013-07-22 @ 22:19:22
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0