Kalas

På nationaldagen var vi på 65-årskalas! Det var bonussonen och hans sambo som fyllde 65 tillsammans och de fyller så nära varandra, att de oftast slår ihop dagarna.
 
De bor i ny lägenhet med stor och solig uteplats och hade önskat sig "ätbara" växter. Vi köpte ett ganska stort olivträd och körsbärstomater. Sedan fick de kryddväxter och paprika också, av någon annan + en hänglobelia.
 
 
Det var en fantastiskt solig sommardag och vi njöt där på uteplatsen. Det var vilsamt att se bonussonen stå och grilla en massa gott och veta att vi inte behövde göra mer än duka av efter oss.
 
 
Inne stod tillbehören, inte bara gott, utan vackert också!
 
 
ALLT smakade underbart och vi tömde faten, men vi var ganska många - 9 vuxna och 3 barn.
 
Som synes var det både stora och små som firade denna dag.
 
 
Lilla A, som fyller dagen före julafton och inte räknas in på sommaren, fick också en present som hon genast tog i bruk! Månstol, tror jag den hette.
 
 
Efter maten blev det tårta, med SVENSKA jordgubbar och gissa om jag njöt! Nu börjar "min" bärsäsong och vad jag längtar att priset ska sjunka från de 55 kronor litern som dessa kostade. Jag vill nämligen ha jordgubbar helst varenda dag.
 
 
Det fanns de som ville ha socker på, dock inte jag!
 
 
Hela familjen - så otroligt fina!!!!!!!!
 
 
Tack kära ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0