Regn och dess konsekvenser för den här dagen

Idag sprack nästan alla våra planer. Vi skulle åka motorcykel till Hajstorp - en årlig tradition där det alltid är väldigt mycket trevligt för alla och envar och det brukar vara en heldagsutflykt.
 
Där finns gamla bilar av olika slag, hantverksförsäljning, gott fika med "hembakat", massor med mc-folk och båtar på Göta kanal som rinner förbi i sakta mak och många olika personer att prata med en stund + en hel del annat. Minst en gång varje sommar åker vi dit när det är de här bilträffarna, som en av oss är mycket förtjust i!!!!!
 
I vårt liv är det en del ge och ta och det fungerar mycket bra, även om jag har fyllt min kvot av gamla fordon för en lång tid framåt, nästan hela min livstid känns det som ibland.
Å andra sidan, har kärestan säkert fyllt sin kvot av jul- och antikmarknader och sådana besöker vi också varje år. Det funkar bra för oss och livet går vidare utan gnöl. 
 
Kärestan håller på och bygger om ute vid gäststugan. Han upptäckte att alla stolpar till taket vid sidan om stugan var helt ruttna, under förvarades våra cyklar, ved och ett stort antal takpannor. Först har han flyttat alla takpannor och all ved, sedan rensat bort allt skräp. Igår var vi och köpte virke mm mm och han höll på hela em, medan jag hade fullt upp inomhus (därav ingen blogg). 
 
Idag såg vi fram emot en avslappnande dag med motorcykelutflykt och vila från arbete!
 
REGN, REGN, REGN!
 
(Lånad bild)
 
Det är vad vi har och marken gläds åtminstone, så det får väl vi också göra. Kärestan har gått ut och står under taket och grejar och jag tror jag går till köket och bakar lite bröd! 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Visst är det tur att det blir en och annan regndag, så att man med gott samvete kan vara inne och dona?

Jag känner igen det där att man har olika intressen. Åke kunde stå och titta ner i en byggrop hur länge som helst, något som jag inte fattade tjusningen i, men det är som du säger, man får ge och ta och kanske lär man sig något av att stå och glo ner i en byggrop också?

Kram, Ingrid

2013-06-26 @ 17:26:25
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Inga M

Det verkar som om ni hittat en bra uppdelning av sysslor där. Tur att ni upptäckte hur dåligt uthuset var så det inte hände någon olycka.

2013-06-27 @ 04:46:29
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0