Tandläkaren igen

I förrgår fick jag ett sms att jag hade tid hos tandläkaren dagen därpå, alltså igår. Jag klurade lite på vad de ville, men tänkte att det nog var kontroll efter tandoperationen, så jag tog mig ner till stan och gick in.
 
"Hej Susanne," sa de, "kom in och sätt dig" och det gjorde jag. Sköterskan kom och satte på mig en haklapp och jag lutade mig tillbaka. Det är jätteskönt hos min tandläkare, de har Tempurstolar. Det heter förmodligen något annat, men det är sådant material i stolen och jag ligger väldigt skönt och avslappnat.
 
Så kom sköterskan tillbaka och jag frågade varför jag var där. Hon tittade lite frågande på mig, sedan i pappren och sa: "Jo, det är den där 4:8:an"
"Ja men, den har jag inte kvar", sa jag.
"Jo, vi ska byta fyllning i den, det är bara ett provisorium"
"Men jag har inte kvar den", sa jag igen.
 
Då ropade hon på tandläkaren och upprepade vad jag sagt, hon kom in och stack in pekfingret längst bak i munnen på mig och kände.
 
"NEEJ, hon har ingen tand där!" Sedan skrattade vi alla tre och jag sa:"Jag sa ju det!"
 
Då visade det sig, att de inte hade fått något besked från kliniken där jag var och opererade ut tanden, så de hade ingen aning om att det redan var klart och OJ vad det hade gått fort att få en operationstid.
 
"Jaha, vad gör jag här då," sa jag.
"Ingenting", sa tandläkaren, "du kan gå hem igen."
 
Tänk om det var lika lätt alla gånger - och lika roligt! Fast jag är inte rädd, men roligare kan man ju ha, så det var ett lyckat tandläkarbesök!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Det där var ju ett fullt uthärdligt tandläkarbesök, men lite retligt ändå kan jag tänka mig.

Kram, Ingrid

2013-06-18 @ 21:57:08
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: AnnaKK

Hm... Snopet på nåt vis ändå - iallafall om man har krånglat med att ta ledigt från jobbet osv för att kunna gå dit, men det var kanske på kvällstid så det inte spelade nån roll för den sakens skull?

Svar: Ja, det vankas nog ekorrbebisar vilken dag som helst - om de inte redan är födda!? Såg inte till "tjockisen" alls igår, så. :-)

Vad synd att det inte blev av med biodling då när det begav sej med grannen och så där. Men det är väl inte försent ännu!? Behovet av nya biodlare har väl aldrig varit större än nu. :-D

2013-06-19 @ 07:00:24
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: Inga M

Ett trevligt tandläkarbesök, hoppas du slapp betala!

2013-06-20 @ 06:01:30
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Ja, tänk så det kan bli :-)
verkligen ett lätt besök :-)
ja, man önskar att alla besök kunde vara lätta, för håller med om att roligare saker finns än att gå till tandläkarn
kram

2013-06-20 @ 15:48:34
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0