I väntan på - inte Godot, men på I-M

Kära väninnan I-M skulle komma på ett besök med övernattning. Detta för att vi skulle få gott om tid att sitta och prata och lösa alla livsgåtor och dryfta annat som vi inte gjort på väldigt länge. Varför vi inte gjort det på så länge, är såklart på grund av min flytt till landet.
 
Hon la fram en bra plan som jag nappade på utan vidare.
 
Jag skulle hämta henne efter jobbet, åka hem hit, äta lite gott och tillbringa kvällen i soffan och bara prata. Istället för att ge sig ut i den kalla, svarta natten och åka hem, skulle hon sova över här och vi skulle följas tillbaka till stan på morgonen till respektive jobb. Mycket bra ide, tyckte jag!
 
Så blev det också, men jag anlände till hennes jobb lite för tidigt, så jag spankulerade i omgivningen en stund med kameran redo.
 
Där i grannskapet ligger denna trevliga butik.
 
 
Jag gick inte in, sparsam som jag är just nu, p g a tandläkarräkningen som väntar. Inte ens onödiga utgifter som parkeringspengar kostade jag på mig. Jag fotade genom skyltfönstren medan jag höll noggrann koll bakåt så ingen nitisk lapplisa skulle komma ilande med bötesremsan i högsta hugg.
 
FINHETERNA bara hopades. Det var mycket "vill ha"- känsla när jag tittade in.
 
 
Fönstershopping kostar aldrig något och tur är väl det, annars hade det blivit dyrt för mig. Lite läckert också med allt som speglas i skyltfönstret. Man får liksom omgivningen på köpet.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Det blev ju en riktigt fin skyltfönstershopping och jag håller med dig. Fotona är jättefina med speglingar i glaset.

Kram, Ingrid

2013-03-19 @ 21:50:46
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Musikanta

Fantastiskt roliga och fina saker. Fast de taggiga vaserna och skålarna skulle jag nog akta mig för att köpa med tanke på barnbarnen...

2013-03-20 @ 17:23:43
URL: http://Musikanta.blogspot.com
Postat av: Inga Magnusson

Vilka fina bilder på fina saker! Det är fördelen med städer, att det finns ett sånt här utbud.

2013-03-22 @ 09:39:41
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Herta

Länge sedan man var i staden i Närke nu. Bra att du tar bilder.

2013-04-01 @ 11:23:01
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0