Liten tändsticksbetraktelse

Jag tänder levande ljus i några lyktor nästan varje kväll. Det är väldigt fint tycker jag och känns lite ombonat i den mörka natten som råder, när ingen gatbelysning finns.
 
Jag upptäckte att det var lite skillnad på några av mina tändsticksaskar, för jag har ganska gott om dem, så jag tänder på "gammalt vis".
 
Den här måste vara ganska gammal, för även om asken är av papp, såg bilden ut så när jag var liten vill jag minnas och med den texten.
 
 
Sedan tittade jag på en annan SOLSTICKAN, den var utan text och lite större, tror den är nyare.
 
 
Sedan drog jag mig till minnes att jag ropat in en hel förpackning tändstickor på Tradera för några år sedan. Dem har jag inte öppnat, för de är väldigt speciella och etiketten kanske inte helt "rumsren"?
 
 
Jag lägger ingen negativ värdering i etiketten, men INTE skulle man få sälja en sådan här förpackning idag. Jag tycker enbart den är fin och visar på hur man tänkte för inte alltför längesedan.
OBS: Manufactured in Sweden!!!!

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Intressant och roligt med bilderna på de gamla tändsticksaskarna
kram

2013-03-06 @ 17:21:22
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/
Postat av: Inga Magnusson

Märkligt att du också tänder lyktor varje kväll, det gör jag också! Vet inte varför men det känns varmt och ombonat.

Jag kör med långa tändstickor, är trött på att de slocknar av vinden. Den där asken är naturligtvi helt fel numera. Alldeles för exotisk.

2013-03-07 @ 05:40:48
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Musikanta

Intressant med tändsticksaskarna och Amy den lille pojken får vara kvar efter så många år. Tänk om Einar Nerman hade haft royalty....

2013-03-07 @ 07:27:34
URL: http://Musikanta.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0