Finbesök

Kära dottern passade på att göra sjukbesök några dagar efter jag varit och opererat ut tanden. Nu var jag ju inte direkt sjuk, men kratern inne i munnen var tämligen irriterande och det var inte särskilt intressant att försöka äta, för det gjorde ONT.
 
Jag hade nämligen svårt att gapa och då hjälper inga värktabletter.
 
Jag tror det berodde på att kinden svullnade upp så att jag såg ut som jag hade påssjuka. Allt kändes stelt! Enklast var att slurpa i sig lite yoghurt och försöka hålla kvar det på den hela sidan i munnen innan jag svalde.
 
Idag har jag arbetat igen och har bevisligen överlevt detta, som jag gruvade mig rejält över innan jag hade fått prata ordentligt med tandläkaren. Jag säger det igen: Oroa dig inte om du måste operera ut en tand, men se till att du får en tandläkare som vet vad hon/han håller på med. Det fick jag och tack för det!
 
Nå, nu kom Otto och hans mor på besök och det är alltid lika roligt. Ganska länge satt vi och drack te och hon åt även skorpor. Otto fördelade sina gracer och satt ömsom hos mig, ömsom hos sin mamma. När han sen hade ätit var det sovdags och dottern bestämde att jag behövde ta en promenad. Det är tur att vi bor på landet, för jag har varit snyggare i ansiktet än jag var då.
 
 
Jag fick den stora mormorsäran att köra barnvagnen och då skulle det tas kort. Notera, att jag inte vänder fram hela ansiktet. Men STOLT ser jag ut, trots svullot på höger sida (som tack och lov inte syns).
 
 
Jag älskar att vara mormor/farmor! Det trodde jag inte innan jag blev det, men så är det bara och jag NJUTER! Lilla M har just fyllt 2 där uppe i Västerbotten och snart är det sommar så vi får träffas. Då blir det dubbel njutning - HÄRLIGT!!!!!!!
 

Kommentarer
Postat av: maggie

Gud vilken liten guldklimp han är!!! Jag är avundsjuk!

2013-05-30 @ 07:44:11
URL: http://maggicita.blogg.se
Postat av: Ingrid

Så fin han är, lilla Otto! Det är inte att undra på att du är stolt där du rattar barnvagnen.

Kram, Ingrid (som aldrig fått köra barnbarn i barnvagn, snyft, snyft!)

2013-05-30 @ 22:03:50
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Inga M

Så läcker han är lille Otto! Himla söt! Visst är det en speciell känsla att gå omkring med en barnvagn, minns inte alls att det var så när de egna barnen var små. Men vi åkte mest bil kanske.

2013-06-01 @ 08:28:19
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0