Dags att börja mata

Igår insåg vi att det var dags att leta fram fågelmatsflaskan och tänk, den hängde på en krok i garaget. Jag är så innerligt tacksam att kärestan har samma uppfattning som jag om ordning och hur man förvarar det man inte använder för stunden. Det har inte alltid varit så i mitt liv och då berodde det inte på mig.......say no more!
 
Du minns väl vår finurliga fågelmatare?
 
 
Solrosfrö hade vi också kvar en halv säck, så det var lätt som en plätt att hamna högt upp på småfåglarnas topplista.
 
Både igår och idag har platsen framför huset varit livligt frekventerad av de bevingade små liven. Till och med hackspetten har varit här på en snabbraid, men fånga den på bild var stört omöjligt.
 
Igår var det mest talgoxe, blåmes och entita, men idag kom det ganska många grönfinkar också och en annan nötväcka.
 
 
Trio i Grönfinkar
 
 
Jag känner mig väldigt populär just nu, åtminstone i fågelvärlden här utanför!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag har ju också fullt av fåglar. En stor talgboll och en påse jordnötter har de slukat på några dagar.

Jag har mest haft talgoxar, blåmesar och pilfinkar. Ingen nötväcka, den tycker jag annars är så fin.

Kram, Ingrid

2013-10-20 @ 22:24:50
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: AnnaKK

Tyckte först att det låg snö ovanpå flaskan på första fotot - men det var ju bara som att den var ljusare där det inte var frön! Phu!! Men endera dagen lär vi ju ha vintern över oss vare sej vi vill eller inte... Och då blir ju fåglarna väldigt glada om de får mat!! :-)

2013-10-21 @ 09:27:51
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: Inga M

Tackar för påminnelsen! Det är def dags att plocka fram fågelmaten nu. Nätterna är redan kalla och det slängde några snöflingor igår.

2013-10-21 @ 22:45:08
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0