Från parkeringen till tandläkaren

Jag går hos en tandläkare på söder i Örebro. Jag brukar parkera en bit därifrån där det finns en gratisparkering - något som nästan är omöjligt att hitta i stan.
 
Det blir en liten promenad upp till Drottninggatan och då passerar jag en massa stenhus som har några år på nacken - eller nocken kanske det heter....!
 
Nu senast hade jag kameran i väskan och roade mig med att fota lite uppåt väggarna där jag gick och även lite neråt. 
 
 
Här var det en fin placering av blomster
 
 
Fortsatte förbi den rundade trappen
 
 
Tänk att man la ner tid och möda på utsmyckande detaljer på och kring husen och så stor skillnad det gör. Naturligtvis var detta inga arbetarbostäder, men fattig som rik kan ändå njuta av det estetiska utan större skillnad eller extra kostnad.
 
Det var roligt, jag ska nog fota ltie mer uppåt väggarna någon annanstans i stan.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Så mycket man upptäcker när man går runt med kameran och letar motiv. Detaljer som man aldrig tänkt på tidigare. Du har hittat många fina bevis på att man tänkt både en och två gånger när man byggde de här husen.
Ha en fin fredagskväll!
Kram, Ingrid

2013-09-13 @ 17:20:11
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Inga M

Ja, du ska absolut göra fler såna här fotoraider i stan! Och stan borde ta vara på dina bilder och publicera dem i någon turistpublikation över stadens sevärdheter. Jag vet ingen som har sån blick för vackra och kluriga detaljer i byggnader som du. Om vi hade startat om våra yrkeskarriärer från början igen så skulle du har jobbat med webdesign / reklambilder och jag som jurist. ;-)

2013-09-14 @ 09:39:49
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Inger Johansson

Ja, inte bygger man lika vackert idag!
Visst är det kul att gå och titta uppåt på husen istället för att titta i gatan och bara rusa på! Så mycket vackert man kan få syn på!
Kram Inger

2013-09-15 @ 00:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0