Hallå där, nu blir det ett besök på 52:ans loppis

Leontina har återuppstått, åtminstone för ett tag. 
 
Jag har saknat bloggen, men all ork har hamnat i x antal pappersnäsdukar de senaste veckorna = ovanligt, kraftigt förkyld! Jag har varken öppnat min blogg eller tittat på någon annans, så jag har lite framför mig kan man lugnt säga. Det får dock ta den tid det tar, men nu ska jag försöka komma ikapp och hålla mig "på banan" igen.
 
Förra helgen blev det ett besök på 52:ans loppis.
 
 
Det ligger på väg mot Hampetorp, efter Odensbacken. Man ser det från vägen, för som synes är det väl skyltat.
 
Det är ett mycket fint och välordnat loppis och riktigt roligt att åka dit emellanåt. Jag och kamrat M var där förra helgen när "gubbarna" tittade på traktorer. Var och en fokuserar på det som roar dem. Bra tycker jag, då får alla titta i lugn och ro!
 
Precis innanför dörren möts man av den här skylten.
 
 
Här brukar jag fynda udda glasassietter, dem använder jag som blomfat och det blir väldigt fint i fönstren när krukorna står på dem.
 
 
Den här gången fanns det dock inga, men nästa kanske.
 
Väl inne stod den klassiska samligen i gul/grön emalj.
Så mycket det fanns, jag minns bäst muggarna och handfaten, vilket kan bero på att jag har sådana själv. När jag såg detta mindes jag också att vi haft en likadan mjölkkruka som står där.
 
 
.Det är som sagt verkligen välordnat och sorterat och lätt att få en överblick om man söker något särskilt.
 
 
Gamla plåtburkar är fina....
 
 
....för att inte tala om gamla plåtleksaker - eller är dessa nytillverkade? Tror inte det!
 
 
Gott om böcker och man kan fynda rejält, för många kostar bara som synes 2 kronor styck.
Jag köpte boken om Ole Jacob som vi läste för barnen när de var små, men vart vår tagit vägen vet man ej. Nu kan jag dock läsa för både Amelia, Majken och Otto om jag vill.
 
 
Vill man ha en kaffeservis finns det en hel del att välja på, här är ett exempel.
 
 
Eller om det är något annat man vill ha med sig hem
 
 
Lampan var tyvärr lite defekt, det fattas ett glas. Jag hade en liknande en gång, men det var då det och den finns INTE kvar i min ägo idag. Så kan det gå när man inte begrep något i ungdomens dagar.
 
Stanna gärna på 52:ans loppis, det är värt ett stopp och det är ju alltid nyttigt att ta en paus i bilåkandet (om nu någon medpassagerare skulle ha åsikter om att man vill stanna till ett tag).
 
 

Kommentarer
Postat av: Inga M

Roligt att du är på banan igen! Jag var tvungen att gå in o kolla vart du tagit vägen, inga kommentarer på länge. Vilken fin loppis, överskådligt och rymligt. Annars är det mesta ofta nertjofsat i trånga lådor med mycket damm i. Jag skulle vilja åka till Laxå också och Linne o lump där.
Hoppas du håller dig frisk nu.

2013-09-29 @ 22:41:43
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Ingrid

Så skönt att du känner dig piggare igen. Jag fick en förkylning för några veckor sedan. Det var sonen som delade med sig av diverse basselusker, men de bet inte riktigt på mig, för jag var frisk igen efter en vecka. Det var ingenting att blogga om en gång. ;) Sonen däremot är fortfarande inte helt återställd.

Vilken underbar Loppis!
Där gick det verkligen att fynda, fint och välordnat som bara den ser det dessutom ut att vara.

Kram, Ingrid

2013-09-30 @ 09:17:48
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0