Kvalitetsförmiddag

Årets första höstdag om man ska tro almanackan - 1 september!
 
Vi vaknade ganska tidigt denna morgon till strålande sol, men med en ganska kylig luft. Det var lätt att andas och hela naturen kändes frisk. Äntligen blev det av med en rejäl morgonpromenad före frukost. 
 
Vi gick ner till sjön, där den lilla hamnen är och det var otroligt vacker i solglittret, fortsatte genom skogen och kom fram vid Sjökrogen. Där i vattnet låg en massa flöten. "Kräftburar", sa kärestan.
 
Föreställ dig allt detta för ditt inre öga, för mitt hjälpöga - kameran - låg kvar hemma.
 
När vi kom hem var det så varmt, att kärestan föreslog frukost utomhus. Härligt!
Jag fixade brödfatet med knäckebröd och hembakat mjukt, sedan kastade jag mig in i duschen, för kärestan gör alltid frukost, eftersom jag är en morgonduschare.
 
Nu kom kameran i alla fall fram.
 
 
Det var så varmt, att jag fick lov att gå in och ta på mig en kjol istället för jeansen.
 
Är det det här som kallas Brittsommar?

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Så härligt det ser ut!
Jeans i solvärmen, det blir nog för varmt.
Man får hoppas att det slutar blåsa snart.
Ha en fin fortsättning på söndagen!
Kram, Ingrid

2013-09-01 @ 13:02:45
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Christina Cedergren

Nej du. Brittsommarn kommer i oktober. Birgittadagen 7/10.
Det är bara att njuta av alla varma, soliga dagar. Snart är det vinter.

2013-09-01 @ 19:19:31
Postat av: Mia

Nee... det som benämns brittsommar kommer först i oktober - om den kommer. Jag har som riktmärke att det brukar infalla runt Birgitta-dagen, 7 oktober, tror den fått namn efter namnsdagsbarnet

2013-09-01 @ 21:30:48
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: Inga M

Jamen visst är det en fin årstid, hösten. Min favvo! Du och kärestan är rediga hurtbullar som tar så tidig morgonpromenad! Låter skönt.

2013-09-02 @ 06:42:00
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: AnnaKK

Här har det varit ömsom somrigt och ömsom ganska höstruskigt väder de senaste dagarna. Solsken och ganska behagliga temperaturer varvat med spöregn och blåst. Lite brittsommar blir det säkert tids nog, men vi får vänta tills fram i oktober. :-) Tills dess får vi hoppas det blir ett antal riktiga sommardagar alternativt varma sköna höstdagar till att njuta av!

2013-09-02 @ 19:10:04
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: Susanne P

Det såg alldeles underbart ut!
Hösten kan vara fin den med.

Kram

2013-09-02 @ 19:10:40
URL: http://www.susannep.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0