Lite Ottotjat

Nu blir det Otto igen, lite tjatigt kanske du tycker, men det tycker inte jag och det går bra att hoppa över om det skulle kännas så.
 
Jag är så glad att de bor nära, så det går att slinka in en stund efter jobbet. 
 
Det var en av de soliga dagarna, jag for till Jereminasbageriet och köpte bullar och sedan for jag till det lilla livet och hans mamma. De var ute på altanen när jag kom.
 
 
Jag hade med kaffe till far i huset. Han råkade få kokkaffe förra gången han fick kaffe, så nu hade jag bytt till brygg.
 
Det tyckte Otto var jätteroligt att få ta hand om.
 
 
Puka undrade vad han bar omkring på
 
 
Efter ett tag i solen gick vi in och fikade. När det är fikadags brukar Otto få frukt, idag var det vattenmelon. Vi åt färska bullar med vaniljkrämsfyllning. MMMMMmmmmm!!!
 
 
"Du ser väl mormor, att det smakar härligt?"
 
 
"Fort äter jag också, så gott är det!"
 
 
Han har en härlig glugg mellan framtänderna, precis likadan som min fars och som jag hade som barn. Sedan blev det tandställningar, räls, gummisnoddar och jag vet inte vad, för att maka ihop dem, så idag är det helt tätt mellan mina framtänder. 

Kommentarer
Postat av: Inga M

Inte är det fel med bilder på lille Otto! Han är så söt och kul att se tänderna nu också. Och när ni äter bullar så går han med på att äta melon? Han är ännu inte slisk- beroende alltså.

2014-04-12 @ 09:38:03
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Mia

Visst är han fin, ditt lilla barnbarn! En riktigt liten solstråle verkar det som...

PS! Svar på var jag befinner mig finns i min blogg... Visst är det västmanländska Västerås och ingen annanstans... ;-) Bilderna kommer dock inte härifrån!

2014-04-12 @ 10:37:02
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: Eleonora

Oh vilken liten gullunge du har där att vara med och pussa på! Jag har 3 barnbarn men dom är kanske inte alltid mottagliga för pussar och kramar för dom är så stora nu men det verkar som om 20-åringarna kommer tillbaka på pusskalas. Det är mysigt.
Trevlig helg och kram

2014-04-12 @ 11:50:32
Postat av: Ingrid

Inte kan det bli för mycket av Otto!
Världens charmigaste lille gosse. Han kommer nog att bli en riktig tjejtjusare.
Ha en fin helg!
Kram, Ingrid

2014-04-12 @ 13:54:08
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0