Ristokrukor

Jag har en stor favorit när det gäller blomkrukor, det började när jag blev pelargonfrälst. Då ville jag även ha gamla krukor, till dem, för det passade bättre än de moderna tyckte jag. Pelargoner är barndom, då skulle krukorna också vara det. Jag köpte alla möjliga, vita Gunillakrukor var väldigt fina, randiga på både längden och bredden i olika färger, enfärgade med mönster i glasyren osv. Så fick jag tag på en brun och vit - "Risto" sa säljaren - och jag blev helt såld på dessa bruna och vita krukor med olika mönster.
 
Jag började jaga efter Ristokrukor, på nätet, antikaffärer, antikmarknader, second hand osv. Mest tur hade jag på nätet och till slut hade jag fått ihop en liten samling, så pass att jag kunde ha enhetligt stuk på alla krukorna i ett fönster. 
 
Nu sedan vi flyttat, har vi mycket mindre fönster, så nu skulle de räcka till ännu ett rum. Vi får vi se när alla pellor fått ny jord vad det blir för krukor. Jag ligger lite efter där, men det ska snart vara klart.
 
 
Det här är inte ens hälften, men visst är de ursnygga? 
 
Tillägg: Det blir bloggpaus i några dagar, jag, kära dotter och Otto åker norrut imorgon bitti för att träffa resten av släkten, bland annat mitt första barnbarn lilla M. Gissa om jag LÄNGTAR!!!!!!!
Ses till påsk!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Krukorna är verkligen jättefina och så vackert med så många av samma sort, men ändå olika.
Nu är du väl iväg och sitter och nosar på lilla M.
Ha det så gott!
Kram, Ingrid

2014-04-13 @ 15:40:36
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: AnnaKK

Såna där krukor har jag nog sett på loppis och dylikt - fast liksom inte tänkt på!? Jag har nästan bara enfärgade vita krukor till mina blommor, och då blir det främst såna jag spanar efter... Men nu får jag nog börja kolla efter såna här också, bara för att!!! :-D

Jag/vi bor i norra Skåne, och här är det ju landsbygdspriser på bostäder. Ju mindre samhälle och ju längre bort från närmaste större stad, desto billigare villor. Den som sonen var intresserad av vet jag att någon hade bjudit 1,25 miljoner för - men det räckte inte. Får se om jag lyckas snoka reda på slutpriset framöver - min egen gissning var att det skulle landa på 1,3 miljoner...

Ha en härlig resa!!! :-)

2014-04-14 @ 10:55:33
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: Susanne P

Superfina krukor!

Och visst är Trysunda en fantastisk fin ö?! Där har jag spenderat många somrar...

Kram

2014-04-14 @ 23:17:56
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: Inga M

Jättesnygga är dina krukor. Det blir fint när det finns ett tema men alla inte är lika ändå.

Du får hälsa Umeå från oss! Vi ska nog åka upp så småningom, vi väntar ju ett nytt barnbarn däruppe.

2014-04-15 @ 08:11:57
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Inga M

GRATTIS IDAG!

2014-04-17 @ 06:01:17
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Eleonora

Underbara krukor! Förstår mer än väl varför du föll för dem!

Glad Påsk vill jag önska dig och lycka till med att få gossa med det nya lilla barnbarnet! Vilken lycka!

2014-04-17 @ 10:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0