Tack Inga och Tack AnnaKK och även Ingrid

Jag vill i min bloggpassivitet passa på att tacka ett par andra bloggare som jag läser, så att mina ögon öppnas och jag får lite mera kunskap.
 
Inga har förklarat att man inte kan lita på strålängden längre på våra sädeslag, för man har muterat bort de längsta för att slippa liggsäd. Jaha, så var det med den funderingen om korn och råg. Tidigare har Ingrid talat om för mig att det jag hade på bild och undrade om, var korn.
 
AnnKK tackar jag för att jag fått veta det jag behöver veta om krabbspindlar. Både att de är vita och att de liknar en krabba när de sitter med frambenen utspärrade när de är redo att fånga lite mat, som förhoppningsvis flyger förbi.
 
Att läsa bloggar gör oss klokare!
 
Idag, när vi äntligen for iväg på en riktigt auktion, glömde jag kameran hemma............
 
Slutbloggat och förresten så köpte jag inget, det var bara skräp i mina ögon.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vi bloggare har nog alla lite att dela med oss av till varandra. Vi kommer ju från så olika förhållanden och det den ena inte vet kan den andra veta svaret på.
När jag har haft problem med blom- och växtnamn har jag flera gånger frågat i bloggen och nästan alltid fått svar. Mycket trevligt!
Varm kram till dig!

2014-08-23 @ 22:44:17
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Lambergsfrua

Hej go'a Suss!
Jag är ju inte så aktiv på bloggen längre utan skriver lite då och då på Facebook. Där har jag kontakt med bl.a.Ingrid Levander, som ju är en gammal bloggvän.
Iag undrar om du finns med på Facebook också för i så fall skulle jag gärna vilja bli din vän där. Jag vet inte vad du heter egentligen, men du har min e-mailadress, om du vill berätta vem jag ska söka efter på FB - om du nu finns där förstås ;)
Ha en skönavslutning på den här helgen.
Stor varm kram,
Lambergsfrua

2014-08-24 @ 16:51:18
Postat av: AnnaKK

Så sant att man lär sej mycket genom att läsa bloggar!! :-) Och genom att få bloggvänner, som man kan fråga om än det ena och än det andra!! Eller bara inspireras av i största allmänhet! Läste just ditt inlägg här ovan, och bestämde mej för att physalis bara MÅ-Å-ÅSTE jag testa att odla nästa år!!! :-D

2014-08-26 @ 08:45:26
URL: http://annakk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0