Besök av olika slag

När jag steg upp i morse - ganska sent - kunde jag konstatera att det inte satt en enda fågel utanför köksfönstret och åt "frukost". Konstigt tänkte jag, är det stopp i flaskhalsen på fågelmataren, för det kan det bli ibland.
 
Längre än så hann jag inte fundera, för något ganska stort, ljusbrunt lösgjorde sig ur gärdsgården och jag rusade iväg efter mina glasögon (närsynt). Det var nötskrikan som kom inhoppande och då är det kanske inte så konstigt att de små fåglarna bidade sin tid
 
Den är ju fin, men lär ska vara ganska otrevlig - inte vet jag?
 
 
 Jag tyckte det var konstigt att en enda kunde skrämma bort 100-tals av alla de andra som äter hos oss, men inte var den ensam, strax efter var de en trio.
 
 
Det som var bra med dem, var att de bara åt från marken och det känns bra, för jag har ingen större lust att mata möss, om de nu skulle komma tassande nattetid och leta mat.
 
Koltrasten var i alla fall inte rädd, den kom och satt bredvid och åt från marken.
 
 
"Är ni färdiga snart, så vi kan få komma ner härifrån?"
 
 
Jag hann äta en sen frukost, sedan ringde kära dottern. Vi hade så gott som bestämt att vi skulle ses just idag. Jag hade Ottolängtan och söndagen kändes som en lämplig dag då alla är lediga (utom kärestan, som var borta på jobb). Det som stod på önskelistan var att Otto skulle få bada här, vi har bevars badkar och det är klart han ska få nyttja det, när de "bara" har dusch.
 
Det var en otroligt rolig stund, han plaskade på av hjärtans lust. Duschen var väldigt intressant och han försökte fånga vattenstrålarna. Ett dl-mått, några muggar och slevar var perfekta badleksaker och jag vet inte vem som hade roligast, han eller vi vuxna? Detta finns så klart på bild, men av princip lägger jag inte ut några nakenbilder på små barn. Däremot går det bra att visa en liten goding inlindad i ett badlakan.
 
 
Han kommer att göra badkaret till sitt revir, det är jag övertygad om.
 
När han fått på sig kläder blev det bokläsning vid bordet, notera att han redan läser engelsk litteratur.....haha!
 
 
Om jag ska rangordna dagens visiter, är nummer 2 så klart topplaceringen! 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Nötskrikor är jättevackra, men de skriker onekligen ganska fult och att de är kråkfåglar är det inget tvivel om. Domherrar har jag inte sett här på Odvalds, men igår var jag på Stenstugu och hälsade på "min" rödhake. Den har funnits där varenda vinter i flera, flera år.

Att lille Otto slår alla bevingade besökare med flera hästlängder förstår jag mer än väl. Så underbart att få sitta med en liten nybadad gosse i famnen. Jag blir riktigt avundsjuk på dig!

Kram, Ingrid

2014-02-03 @ 10:15:53
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Inga M

Man kan se hur många bilder som helst på den här lilla killen! De där ögonen.....!

2014-02-05 @ 06:47:15
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0