På stan - fredag

Jag var barnvakt efter jobbet i fredags. Ottos mamma - kära dottern - skulle till optikern och jag tackade glatt JA till förfrågan om barnvakt medan hon provade nya linser, eller vad det nu var hon skulle göra.
 
Otto och jag gick på stan och ganska fort anslöt modern, nu iförd linser istället för glasögon. Jag förstår att hon tyckte det var skönt, för jag hade jobbigt med blötsnön som landade på glasögonen.
 
När vi var färdiga frågade jag om vi skulle gå och fika.
 
Det skulle vi och vi gick till Java, där har vi varit förut med Otto och det fungerade bra. Jag ville ha en bulle med mandelmassa - dock ej semla, då jag har svårt med grädde. Det fanns inte, men i äppelpajen fanns det mandelmassa och valet var lätt, för det tillhör favoriterna av slisk. En cappucino till det och fredagen kändes plötsligt väldigt härlig, trots ovädret.
 
 
Mitt kära barn var betydligt sundare och beställde en varm ciabatta och en chai.
 
 
Otto då, vad skulle han ha? Han tittade mycket noga på min äppelpaj
 
 
"Mormor, en sådan vill jag också ha och får jag inte, kan jag ta din! Jag når nog, även om inte du minns att små barn har gummibandsarmar."
 
 
Det var dock aldrig tal om att han skulle dela med mig, han fick annat, minst lika gott.
 
 
Det är helt suveränt att det finns fruktsallad, helt utan socker, att välja till en liten "ouppsockrad" 1-åring.
 
Vi torkade av bordet och han fick äta själv, lättare än att ta upp ur burken, då ville det gärna följa med alldeles för mycket på en gång.
 
 
Avslutningsvis stiftade han bekantskap med sin nya docka. En flickdocka med asiatiskt utseende, lite lik sin kusin lilla M, som dock inte är så här liten längre.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Susanne P

Men oj, så gott allt såg ut. T.om fruktsalladen!

Kram

2014-02-09 @ 19:05:43
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: Ingrid

Jag har också använt linser och det är verkligen helt suveränt, men när jag slutade jobba bestämde jag mig för att gå över till glasögon igen.

Så klokt att Otto än så länge är ouppsockrad och fick en så fin fruktsallad. Eva lyckades att hålla sina barn ifrån socker jättelänge. Jag tyckte nästan synd om dem, bara vatten att dricka och inget godis alls, men det ändrade sig givetvis när det började i förskolan ( tre år gamla ) då upptäckte de minsann vad de gått miste om.

Ha en fin ny vecka!
Kram, Ingrid

2014-02-09 @ 21:27:39
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Inga M

Inte uppsockrad skriver du. Menar du att han inte vant sig vid slisk än? Bara nyttig frukt?

2014-02-12 @ 06:50:01
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Lambergsfrua

Vilket ljuvligt litet barnbarn Otto är! Tänk så klokt att servera osockorad fruktsallad som alternativ till allt annat smarrigt - med betydligt mer socker ;) jag hade nog gärna valt samma som du. Semlor är klart överskattade bullar tycker jag. Och jag gillar inte heller grädde.
Varm kram,
Lambergsfrua

2014-02-13 @ 13:07:51
URL: http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0