Amaryllis

Första advent fick vi flera Amaryllisar, en vit och två röda. Det var bara det, att löken till ena röda nog hade hamnat i fel kruka, för när den slog ut såg den ut så här.
 
 
Otroligt vacker och inte nog med att den var dubbel, när blomma 2 började vissna, kröp knopp nummer 3 upp ur löken, så nu har vi en till att vänta på.
 
Det allra bästa med dessa 3 Amaryllisar var, att ingen blommade samtidgt, så vi har haft blomsterfägring från 1 advent och kommer att ha det långt in i januari, för nu håller den röda på som bäst med sin andra stängel.
 
 
Det kan man kalla bra "timing". (Kan någon ge mig ett lika bra ord på svenska istället för "timing"?)

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Så fina Amaryllisar du har och de är så otroligt vackra blommor och man riktigt njuter när de blommar
Och så fin den översta rosa Amaryllisen är....en sådan har jag inte sett förut...
kram

2014-01-05 @ 16:26:09
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/
Postat av: Mia

Så vackra! Den rosa kanske allra finast, eller om det är den ovanliga färgen som fascinerar mig.

2014-01-05 @ 18:18:11
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: Christina Cedergren

Planering kanske? Vackra är de allesammans.

2014-01-06 @ 15:07:33
Postat av: Ingrid

Vilka fantastiska amaryllisar och speciellt den där rosa. Den är ju helt underbar!
Här har jag två röda som blommar just nu. Visst är det härliga julblommor!
Kram, Ingrid

2014-01-06 @ 17:17:16
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0