En försvunnen dag

Egentligen skulle jag inte skriva något här, bara lämna vitt! För nu är den "efterlängtade" vintern äntligen här och det är ju så otroligt VITT och FINT! Jag är en riktig motvallskärring och tycker mycket mer om MÖRKT och FINT!
 
När det är så mörkt som det var alldeles nyss eldar jag mycket levande ljus, både ute och inne. Ute har vi två lyktor som står ute på bron, dem fick vi av dels barnens gudmor, dels deras kusin och där sätter jag ljus så gott som varenda kväll. Sedan har vi två till, som hänger på olika sidor av huset. Det är en härlig känsla när mörkret faller att gå ut och tända ljusen.
 
Sedan är det roligt att gå ut och gå i mörkret också och vara tvungen att använda ficklampa. Man blir barn på nytt, för inte sedan jag var liten har jag bott utan gatubelysning. Pannlampa är också roligt, den tar jag på när jag ska dra iväg sop- och komposttunnan till hämtplatsen.
 
Det fina granriset jag lagt utanför ytterdörren istället för dörrmatta är puts väck under det fina, vita. Inte kul!
Ahtis catwalk är översnöad! Inte kul tycker hon!
Färdigcyklat för ett tag framöver! Inte kul tycker jag!
Pulsa i snö! Vad är det för fröjd med det?
 
För att återgå till gårdagen, den som "försvann. For hemifrån 6.45, arbetade jag till 17.00, sedan skulle jag fara iväg till kära Jullan, som lovat att tvätta min jacka som behövde tumling på slutet. Sådan lyx som en torktumlare håller inte vi oss med. På ren rutin, innan jag for från skolan, kollade jag mailen - OOOOPPSSS! Det var utskicksmöte med jazzklubben. Då träffas vi i styrelsen och gör iordning brev med terminsprogram och inbetalningskort för den nya säsongen, samt planerar verksamheten. Över 500 kuvert gjorde vi iordning.
 
Stressigt blev det, jag var ungefär 2 minuter hos Jullan, hon tog jackan och sa: Kom och hämta den imorgon! Tack, tack, sa jag och for till Musikhögskolan. Det tog sin lilla tid innan vi var färdiga och jag kom inte hem förrän närmare 21.00. 
 
Jag tände inga ljus igår.
Jag startade inte datorn igår.
Jag bloggade alltså inte igår.
Jag fyllde på frö till fåglarna igår (och alla andra dagar)
 
I morse var det ännu "finare", det var så fint, att det varit en trippelkrock på min väg till skolan och där satt jag cirka 30 minuter och tittade på det FINA, du vet, det där vita som sakta föll från himlen utanför bilen. Skräp såg det ut som, vitt skräp från ovan!
 
Jag har ofta funderat på att gå i ide, men björngenen är inte tillräckligt stark hos mig, så jag strugglar på år efter år med den här årstiden som jag verkligen inte rankar särskilt högt.
 
Enda trösten i eländet, är att den kom ovanligt sent i år och om jag får som jag vill, är det inte så länge kvar innan det är över.
 
Välkommen våren!!!!!
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag håller helt med dig!
Det är tur att det i alla fall går åt rätt håll och man märker faktiskt att dagarna blivit lite längre.
Kram

2014-01-16 @ 18:26:12
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Inga M

Det är så fint med snö Suss! Nu ska vi inte vara såna! Förstår inte din motvilja. Var det alla åren uppe i Umeå, minns inte att du var snöhatare innan dess.

Det gäller att köra försiktigt nu när det är snö. Här är det rätt halkigt så man får ta det lugnt.

Svar: Inga, jag fyllde min livskvot av snö i Umeå, det blev för många år där och numera går jag bara ut efter stor övertalning eller om jag MÅSTE! Då räknar jag inte resorna till jobbet, för där har jag inget val. Jag kör försiktigt! Tack för omtanken.
Leontina

2014-01-17 @ 06:35:05
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0