Slut på slappandet

Så var det vardag igen, det har det visserligen varit även under jullovet, men inte så påtagligt som idag, för att inte tala om i morse. Klockan ringde 5.45 och jag blev helt förstenad när jag insåg att det var arbetsdag igen.
 
Nu gäller detta!
'* Slut på att läsa till 2 på natten
* Slut att sova till 10 på dagen
* Slut att äta frukost vid lunchtid och lunch vid 16-tiden = middag utgår
* Slut med långa promenader med kärestan före frukost
Istället är det jobba, jobba, Jobba, JOBba, JOBBA, JOBBA!
 

Jaja, det är ju inte första gången, så det går väl nu också, men jag börjar se fram emot den dagen jag arbetat färdigt. Tur att det är roligt på jobbet, annars vore det säkert outhärdligt, nu är det bara lite tröttande.......
 
Nu är det i alla fall dags att börja tänka på att det snart är sängdags, men läsa det ska jag, sen får klockan vara vad den vill! 

Kommentarer
Postat av: Mia

Mmm snart dags för mig också att börja arbeta på allvar igen. Tar sista stora rycket... 13 månader kvar.. :-)

Svar: Låter riktigt skönt, jag har inte börjat räkna i månader än, men om jag gör det nu så är det 18 + den här som nyss börjat, så nästan 19 alltså. Fast jag skulle kunna nöja mig med 15, men jag vill gärna följa min klass tills de börjar gymnasiet, dem jag följt från de kom till vår skola.
Leontina

2014-01-07 @ 22:56:51
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: Inga M

Ha ha... skrattar när jag läser om din dygnsrytm under ledighet. Trodde att det bara var jag som ballade ur totalt och vände på dygnet. Jag erkänner till och med att möjligheten till sovmorgon ofta var ett av skälen för mig att gå ner i tjänst. Jag trivs helt enkelt i min säng både vakna läsande nätter och surfande förmiddagar!
Ha en bra dag!

2014-01-09 @ 11:51:48
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Ingrid

Här fortsätter man lugnt att racka på nätterna och sova på morgnarna!
Kram

2014-01-10 @ 19:36:26
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0