Trodde det var våren

Är man vinterhatare så är man och då skenar tankarna iväg ibland. När vi var på väg hem från Otto igår satt kärestan och funderade högt, huruvida det var saltat på vägen eller om det möjligen kunde vara dagsmeja som gjort att asfalten var helt framme och vägkanterna brunt moddiga.
 
"Självklart är det dagsmeja," sa jag genast och tänkte JIPPIIII!! Nu är det snart vår.
 
Så kom vi hem och det första jag ser är vår blomlåda, som vintertid är fylld med ljung, fast nu var den fylld av Kung Bore istället och hans vita skräp som singlar ner lite nu och då från hans boning.
 
 
Inte ens med hjälp av min vildaste fantasi kan jag hävda att det är våren som är här.
Sov .. ..... ....... än så är det vinter!
 
Varför kan inte jag gå i ide och vakna när det börjar våras på riktigt och inte bara i min fantasi?
 
 

Kommentarer
Postat av: Inga M

Har du provat? Att gå i ide menar jag? Kanske funkar när vi blir pensionärer

2014-01-29 @ 23:36:03
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0