Fyrbenta

Jag kan inte gärna skriva fyrbenta vänner, för jag skulle bli vansinnig om dessa stegade in i vår trädgård med högburet huvud och började ta för sig av delikatesserna - dvs våra odlingar.
 
Här är förtruppen. De är för all del vackra, men det får de hellre vara i skogen. Nu är bilderna fotade i en by några mil härifrån, men vi har en del deras släktingar i skogen här, alldeles bakom huset.
 
 
Förtruppen
 
 
Grannen fick alla sina nyplanterade fruktträd toppade alldeles gratis förra sommaren. I år vet jag inte hur det har gått, men vi hägnade in våra för säkerhets skull. Då fick vi besök av grävlingen istället, som bökade upp ett par av mina nyplanterade blommor. 
 
Livet på landet, det är bara att inse att där ingår hjortar och rådjur, samt grävling och vildsvin!!!!
 
"Kusten är klar, kom så går vi in till primörerna på andra sidan vägen," verkar det som de tänker (om de nu kan tänka?)
 
 
Inga bilar kom det heller, det var fritt fram att gå in bland husen
 
 
Kolla, ett stängsel....... inget käk där inte!
 
 
Oavsett om de förstör, är de väldigt vackra, för att inte säga söta. Det kan man däremot inte säga om vår skogs fyrbeningar. Här vimlar det av vildsvin, fler och fler för varje år - TYVÄRR!

Kommentarer
Postat av: Mia

Apropå vildsvin... lyssnar du inte på radions P1 lika flitigt som jag, så kan du i alla fall läsa inlägget i min blogg från den 31 maj. Kanske något att testa?

2014-06-09 @ 22:03:59
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: Inga M

Jamen ni måste ju ta jägarexamen och börja ta för er av läckerheterna som går runt huset. Hjort smakar också kanon!

2014-06-13 @ 07:21:13
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0