Stressigt

Den här tiden på året är bland de stressigaste på hela året. Det är inte roligt att vara lärare idag, i alla fall inte så här års, med alla pappersprodukter man ska få fram och leverera. Jag undrar hur många som läser allt vi skriver i skolorna?
 
Just nu i de sista, skälvande veckorna pågår utvecklingssamtal för fullt och där är det väldigt mycket papper som ska fyllas i, pluttas hit och dit och överlämna till föräldrarna. Jag hoppas i alla fall att någon/några tittar lite på vad det handlar om, men säker är jag inte, för det ser inte så roligt ut med den där bunten som hör till varje elev.
 
Hemma försöker jag låta bli att arbeta, jag kopplar som bekant av med bakning. Här är senaste resultatet när jag "relaxade" i köket för ett tag sedan.
 
 
Det blev 3 fullkornsbröd och en rabarberpaj! Lite kruska och lite slisk, det ena tar ut det andra, men pajen tog ut sig själv väldigt snabbt, för den var försvinnande god, medan vi fortfarande har kvar av bröden i frysen.
 
OJ, nu sprack mina föresatser, nu måste jag arbeta lite vid denna sena timme och dessutom HEMMA! Kom just på att jag inte har kollat upp allt inför morgondagens samtal.
 
Sedan sova!
 

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Så gott med hembakat!! :-)~ För min del går det lite i perioder med att baka bröd - fast helst skulle jag vilja göra det jämt, och slippa köpa det bröd av mer eller mindre tvivelaktig kvalitet som affärerna erbjuder... Nu har de förresten börjat med nybakat på Maxi i Älmhult, och nog blir man frestat av dofterna i brödhörnan! Men vad är det egentligen för nåt?? Jag undrar om de verkligen rör ihop degen ute på "lagret", eller om det inte bara är nåt djupfryst bake off-bröd som de typ "micrar" en stund innan de placerar ut det i bröddisken??? Hm...

Förstår att det är väldigt mycket i ditt jobb nu, men nu kan det väl inte vara långt kvar till sommarlovet? :-)

Låter för övrigt helt underbart att kunna ta pension redan vid 62! Och lyxigt för dej att ha en hemmaman! :-)

Ha det gott!!!

2014-06-04 @ 09:29:57
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: Inga M

Det är ju det värsta med all den här pappersexercisen, att förmodligen är det ingen som läser allt vi bemödat oss med. Det handlar på något sätt inte om utvärderingar och planeringar som vi behöver ha för vårt lärarjobb. Det är bara presumtiv juridik känns det som. Dvs vi och skolan ska ha ryggen fri och kunna ta fram ett papper om någon skulle få för sig att om 10 år anmäla oss för någon påstådd försummelse!!!!! Skitt är det !

2014-06-05 @ 05:25:49
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0