BONK

Så lät det på köksfönstret här om morgonen och jag förstod rätt så snabbt att "någon" kraschat rakt in i rutan. Lika bra att gå ut och kolla, för hittar Ahti den kraken, skulle huset vara fullt av fjun och fjädrar när jag kom hem.
 
 
Där satt det en liten grågrön boll i gruset, som ska föreställa en blombädd.Inte rörde den sig ett enda dugg, å andra sidan låg den inte på sidan heller, så jag utgick från att det var liv i den + att Ahti fick stanna inne. Här ska det inte vara något onödigt slaktande.
 
Sedan kollade jag några gånger till och den såg bättre och bättre ut för varje gång.
 
 
En sista koll och då var den borta. Hoppas den klarade sig vidare, vart den nu skulle.
Den = Grönsiska kanske? Någon som vet?

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Skönt att den inte slog ihjäl sej! :-) Och visst är det en grönsiska!

Här jagar fåglarna varann som tokiga i trädgården (de kivas väl om både honor och holkar nu kan jag tänka!), och det dunsar till mot fönsterrutorna lite allt som oftast. Men inga döingar funna här heller, som väl är!

2014-03-26 @ 18:32:49
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: Ingrid

Stackars liten!
Underligt nog brukar de klara sig om de får lite tid på sig. Visst måste det vara en grönsiska.
Jag hade en talgoxe som flög rätt in i fönstret för lite sedan och den flög vidare efter en stund trots att den såg ganska medtagen ut.
Ha en skön kväll!
Kram, Ingrid

2014-03-26 @ 19:27:45
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Inger Maryissa

antagligen den lilla fågeln fick en hjärnskakning eller blev chockad...
Skönt att den kvicknade till, och ja, hoppas den klarade sig sedan
kram

2014-03-26 @ 21:36:30
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0