Det är jag som bestämmer här! Det är mitt hus!

Här bor jag numera och jag bestämmer var jag vill vara, människorna är min flock och de gör oftast som jag tycker.
 
När matte städar badrummet och vädrar för fullt, är jag med och ser till att allt, både inomhus och utomhus blir som det ska.
 
 
Ett öppet fönster är nämligen helt enkelt omöjligt att motstå. Jag bara måste kolla vad som är utanför.
 
 
Åh, där var en fluga!
 
 
Fast, den var snabbare än vad jag är, ut flög den, så det blev inget med den munsbiten. Jag solar mig lite istället.
 
 
Ett annat ställe som jag gillar skarpt, är husses alla samlade gamla Tekniktidningar som han är så noga med. De ligger i fina travar i hyllan och det är JÄTTESKÖNT att vila på dem.
 
 
Jag trivs väldigt bra här på landet, där jag får bestämma själv och göra som jag vill!
 
Kärestan och jag som trodde att det var vårt hus.......

Kommentarer
Postat av: Eleonora

Tänk vad en liten inneboende kan tro och tänka. Men det verkar ju vara helt klart att det är hans hus och han har ju hittat alla mysplatser - fast det finns nog kanske fler.

Trevlig helg till kisse och
husfolket
från
Eleonora

2014-03-29 @ 10:52:21
Postat av: Inger Maryissa

Helt ljuvliga bilder med kissen och det du berättar...
och visst är det så att det är kissarna som bestämmer / vill bestämma ;-)
Till en hund man säger vad de ska göra...
men med en kisse det är annorlunda....man måste samsas ;-)
katter är helt ljuvliga djur...
kram

2014-03-29 @ 22:10:55
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/
Postat av: Ingrid

Har man en katt i huset får man minsann lära sig att vara ödmjuk. Evas lilla Smulan kallas numera för Prinsessan av Stentugu. Hon sitter till och med med vid bordet, på en stol bredvid Eva. Hon säger ingenting, hon tittar inte på Eva, men hon förväntar sig helt klart en godbit då och då.
Ha en fin söndag!
Kram, Ingrid

2014-03-30 @ 11:56:57
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Inga M

När jag läser om ditt liv med katter så önskar jag mig alltid en katt. Samtidigt skulle det funka dåligt med våra hundar. Eller åtminstone komplicera saken

2014-03-31 @ 04:58:28
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0