Matbrödsbakning

För ett tag sedan när jag hade slut på matbröd tänkte jag greja ihop något nytt.
 
Tranbär, tänkte jag, efter att ha köpt ett bröd tranbär dock i minimalt antal, men ändå så pass att man kände att det var gott.
 
Sedan mixtrade jag och tjofsade ihop lite allt möjligt och det blev jättegott. Tyvärr skrev jag inte upp hur jag gjorde, så nu när det blev dags igen hade jag papper och penna bredvid och det kommer att hamna i min receptpärm, för det blev väldigt gott, dessutom lyxade jag till det med en stor påse valnötter också, förutom tranbären.
 
Dock blev det MONSTERBRÖD! Kniven som ligger på är en fullstor brödkniv. Jag la dit den för att visa storleken på bröden. 
 
 
Med monster menar jag monstruöst stora. Jag var rädd att jag inte skulle få ut dem ur ugnen, men det gick och de blev ännu godare än första gången. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0