Den sista skörden

Jag är inte överdrivet flitig här just nu. Det är äntligen dags för kärestan att flytta hit på heltid, vilket betyder att vi än en gång håller på att packa ner, packa ner, packa ner - frakta stora lass genom länet och sedan packa upp, packa upp, packa upp. Han har slutat arbeta, så han har resten av hela sitt långa liv kvar att greja med allt, medan jag hjälper till på de lediga dagar jag har till mitt förfogande.
 
Bloggen är alltså inte prio 1 just nu, ändå vill jag försöka vara här lite grann.
 
Sista skörden, syftar på kärstestans stora rabarberodling, som gett oss mängder av kräm och goda pajer genom åren. 
 
 
I helgen när vi var där och packade en hel dag, passade jag på att skörda en sista gång. Det blev 8 primörer kan man verkligen säga, 8 lagom tjocka, krispiga, röda stjälkar som nu ligger i svalen och väntar på att få bli årets första rabarberpaj. Till den vaniljsås så klart, men det får bli en annan dag.
 
Jag kommer att sakna den där "rabarberskogen," vår egen är bara i "barndom" än så länge.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Rabarberpaj är väldigt gott och på Stenstugu finns det gott om rabarber. Kräm är jag däremot inte så förtjust i.
Hoppas att "kärestan" kommer att finna sig väl tillrätta med pensionärstillvaron.
Kram, Ingrid

2014-05-04 @ 22:15:42
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Lambergsfrua

Så roligt att ni nu blir sambor! Förstår att det är mycket pyssel med Kärestans flytt, som ju måste vara prio 1 nu. Bloggen finns kvar, när du känner för att slå dig ner och skriva något.
Skönt att du har en liten nyodling med rabarber, för det är så gott - framför allt i en paj.
Varm kram,
Lambergsfrua

2014-05-05 @ 10:35:23
URL: http://lambergsfrua.bloggplatsen.se
Postat av: Mia

Rabarbern växer väl till snabbt så ni har egen rabarber i er egen trädgård väldigt snart. Tror jag i alla fall, om inte mitt minne är ute på fel vandring i hjärnans vindlingar...

Önskar er ett gott samboliv!

2014-05-06 @ 13:48:36
URL: http://miatankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0