Gulltuppen på besök

Det är väl inte svårt att lista ut vem "Gulltuppen" är?
 
Otto så klart. Jag hade sådan Ottolängtan att jag inte stod ut längre, så jag kollade med kära dotter och vips kom de åkande efter att jag slutat jobbet idag.
 
Det är så OTROLIGT MYCKET nu på skolan att jag är totalt utmattad, därför tror jag att Leontina förtjänar att kallas "Leontinas varannadags blogg!" Sedan hoppas jag det blir som vanligt igen när allt är skrivet och klart. För numera skriver vi väldigt mycket om allt och INTET! Undrar vem som läser allt detta vi pedagoger producerar, bara för att vi måste. Nå, åter till älskade OTTO, nu är det helg och ledigt (nästan).
 
När han kom ur bilen kom han klivande med stora steg i sina nya Pippistövlar och när han gått runt och kollat ett tag gick vi in för att fika. Då hade han bl a varit inne i garaget och provat kärestans gunghäst, sedan han var barn.
 
På Ottos meny stod grissini, rån med smör, blåbär och vatten i hundmuggen. Sedan satt vi där runt bordet alla 4, Otto, kära dotter, kärestan, som är morfar här nere i söder (för Ottos morfar bor så väldigt långt härifrån, att han får ha 2) och så jag.
 
Som vanligt när det är småbarn med, var allas blickar och uppmärksamhet riktad mot honom.
 
"Hallå mormor, har du något roligt jag kan titta på?"
 
 
Visst, jag, (såväl som min mor hade,) har jättemycket roligt som inte är leksaker, men ändå alldeles underbart att känna och hålla på med.
 
 
Cupcakeformar i silikon, från "Gammelgudan", som mina barns gudmor kallar sig numera.
 
 
De var jätteroliga, speciellt när jag satte fast dem under glasögonen som lösnäsa. Som tur var, kom ingen på att ta kort just då.
 
Man blir torr i munnen av att skratta så mycket.
 
 
Grissinipinnarna var slut, dags för rån med smör.
 
 
Hos mormor och morfar gäller inga vanliga regler, så plötsligt börjar morfar spela på läppen. Det var det fler som kunde.
 
 
"Det du morfar, det trodde du inte va?"
 
 
Det var väldigt roligt i alla fall, oavsett vem av dem som spelade för den andra.
 
 
"NÄÄÄ, nu räcker det med kort för idag"
 
 
Sedan åkte de hem och nu är livet som vanligt igen, köket städat och fredagslugnet råder.
 

Kommentarer
Postat av: Astrid

Underbara barnbarn, jag har ju så långt till våra, huuuu
Men påsk körde vi ner och hälsade på
Så jag fick se den lösa tanden och mycket annat viktigt här i livet
Tänk jag minns när mamma plockade fram allt möjligt till våra barn när vi hälsade på, så kul dom hade
Roligast var nog nyckelknippen

2014-05-10 @ 13:35:00
URL: http://www.astridla.com/blogg/wordpress/
Postat av: Inga M

Sötnosen Otto! Vårt barnbarn, lille Bill gillar också sånt där att knapra på, typ majsbågar och kex.
Vi väntar ivrigt på tillökning i Umeå, men ännu inget.

2014-05-13 @ 00:05:38
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0