Promenad i närområdet igen

Jag ville gärna få den där promenaden som ovädret snuvade mig på igår, så efter maten gick vi iväg igen och idag kom vi hela rundan som vi tänkt redan igår. Nu var vädret fint, om än ganska kallt.
 
Vi gick ner till sjön, för att ta vägen genom skogen hem.
 
Den stubben var rejäl, även om det måste ha varit många stammar. De verkar dock ha suttit ihop.
 
 
Medan jag fotade hör jag kärestan säga att han såg larver. 
 
VA?
 
 
Hans humor är som den är, det här är vad han såg och för all del. Larver är okej.
 
Sedan fick jag glädjefnatt när vi kom fram till denna grönska. Ett helt hav av liljekonvaljblad. Många hade små, små knoppar, på späda stjälkar inne i bladen.
 
 
Garanterat ren luft, skulle de som säljer hus här kunna skriva i annonsen, för maken till lav på träd och grenar har jag inte sett på länge.
 
 
Det är härligt!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Så härligt att hitta ett så fint konvaljeställe. Nu är det bara att gå dit och skörda när det blir dags.
Trevlig helg!
Kram, Ingrid

2014-05-02 @ 14:24:22
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Inga M

Hmmm det var ju en speciell larv!

2014-05-03 @ 09:03:22
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0